da Ponte, João Pedro (2023). Prospective mathematics teachers’views of their learning in a Lesson Study. PNA, 17(2), pp. 117-136 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 341Kb |
URL Oficial: https://revistaseug.ugr.es/index.php/pna/
Resumen
We aim to identify what prospective mathematics teachers indicated that they learned regarding mathematics and mathematics teaching as they participated in a lesson study. The theoretical framework is supported by models about teachers’ knowledge and prospective teachers learning processes. The methodology is qualitative and interpretative, with data collected by interviews and documents made by participants. The participants indicated to understand the importance of different representations in mathematics. They also indicated to appreciate the value of the detailed planning of the lesson, the careful selection of tasks, the analysis of possible student strategies and difficulties, and the preparation of classroom communication.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Fuentes de información > Entrevistas 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 31531 |
Depositado Por: | Paola Castro |
Depositado En: | 09 Feb 2023 15:48 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 09 Feb 2023 15:48 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento