Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Tendências do M-learning na educação básica e o desenvolvimento de competências para o século 21

Araújo Junior, Carlos Fernando de; Dias, Eduardo Jesus; Conti, Carmen Lucia; Ota, Marcos (2019). Tendências do M-learning na educação básica e o desenvolvimento de competências para o século 21. REnCiMa. Revista de Ensino de Ciéncias e Matemática, 10(4), pp. 181-191 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

236Kb

URL Oficial: https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/...

Resumen

This study proposes a mapping of literature on the research and use of m-learning in the fields of science and mathematics, focusing on Basic Education, seeking to identify trends in Brazilian production and the promotion of competences for the 21st century. In order to do so, Portuguese language academic and scientific papers were investigated covering the period from 2014 to 2016. This is an exploratory study, with descriptive analysis supported by bibliographical and empirical references, using survey questionnaires based on a quantitative evaluation, in three private Brazilian schools in the state of São Paulo, in different levels of learning strategies development, using m-learning in their respective institutional projects. In face of data collection and results, we highlight the literature mapping (categorization of the works by thematic core and sub core) and the research carried out with students, teachers and managers; both scenarios allow us to have a panoramic view about the use of m-learning and, mainly, to consider the participants’ perception in the role of m-learning in the development of competences for the 21st century.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Evolución histórica de conceptos
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
07. Enseñanza > Tipos de enseñanza > E-learning
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipo de investigación > Teórica
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:31841
Depositado Por:Maritza Ruth Buitrago
Depositado En:23 May 2023 07:05
Fecha de Modificación Más Reciente:23 May 2023 07:05
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario