Scheller, Morgana; Zimdars, Eduardo Rafael (2022). Lesson study in the continuous education of teachers who teach mathematics: a context view of national scenario. REnCiMa. Revista de Ensino de Ciéncias e Matemática, 13(1), pp. 1-22 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 258Kb | |
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 276Kb |
URL Oficial: https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/...
Resumen
This article presents an overview of Lesson Study (LS) productions in the continuing education of teachers who teach mathematics, to identify and understand what is being developed and researched in Brazilian context. Eleven articles that compose the corpus of analysis indicate that LS is conceived, mainly, as a methodology in the context of courses with teachers from the early years, focusing on learning problems related to Number. They investigate aspects related to the contributions or limitations of the LS and analyze the professional development of the participating teachers, with a tendency to report experiences to suggest studies on the national scene. The results reaffirm and expand previous studies. We conclude that the LS in continuing education is recent and quite punctual in Brazil, but it consents education from the perspective of professional development, in which collaboration between participants is highlighted, thus breaking with models that are still in force.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Formativos 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) 05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 32116 |
Depositado Por: | Maritza Ruth Buitrago |
Depositado En: | 09 Jun 2023 10:54 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 09 Jun 2023 10:54 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento