Paraol, Cristina da Silva; Stormowski, Vandoir (2022). Mathematics learning and the students' reality in the context of rice farming. REnCiMa. Revista de Ensino de Ciéncias e Matemática, 13(5), pp. 1-23 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 718Kb | |
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 718Kb |
URL Oficial: https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/...
Resumen
The paper presents the planning and implementation of a classroom practice, with the aim of analyzing the articulation of students' reality and the learning process in mathematics. The students' reality considered refers to a municipality in which rice farming predominates and there is also a project to implement an environmental protection park. The study has a qualitative approach, and analyzes the classroom process and the data derived from it. The central theoretical contribution is based on Critical Mathematics Education, both in practice planning and in data analysis. The results indicate the importance of considering the reality of students in the classroom by allowing an attribution of meaning to the mathematical concepts covered, by allowing a reading of reality based on mathematical interpretation, and by allowing reflections on reality by articulating the background and foreground from the students.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > R-S > Significado 06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Motivación 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Contextos 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Situaciones 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 32160 |
Depositado Por: | Maritza Ruth Buitrago |
Depositado En: | 10 Jun 2023 11:19 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 10 Jun 2023 11:19 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento