Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Learning within communities of practice in preservice secondary school teachers education

Gómez, Pedro; Rico, Luis (2007). Learning within communities of practice in preservice secondary school teachers education. PNA, 2(1), pp. 17-28 .

[img]
Vista Previa
PDF
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

210Kb

Resumen

We present the main features of a study that explored the learning processes of a group of preservice mathematics teachers in a methods course. We discuss the implications of using the communities of practice perspective in designing and developing teacher training programs.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:396
Depositado Por:Usuario Inválido
Depositado En:09 Sep 2009 05:27
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Nov 2016 17:22
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario