Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Learning within communities of practice in preservice secondary school teachers education

Gómez, Pedro; Rico, Luis (2005). Learning within communities of practice in preservice secondary school teachers education. En Bosch, M. (Ed.), Proceedings of the Fourth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 1473-1482). Sant Feliu de Guíxols: Fundemi.

[img]
Vista Previa
PDF
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

210Kb

Resumen

We present the main features of a study that explored the learning processes of a group of preservice mathematics teachers in a methods course. We discuss the implications of using the communities of practice perspective in designing and developing teacher training programs.

Tipo de Registro:Capítulo o Sección de un Libro
Términos clave:06. Aprendizaje
?? 3.11.5.3.1 ??
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:426
Depositado Por:Usuario Inválido
Depositado En:02 Sep 2009 12:43
Fecha de Modificación Más Reciente:11 Dic 2010 01:22
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario