Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Mathematics teachers’ ideas about mathematical models: a diverse landscape

Bautista, Alfredo; Michelle H., Wilkerson-Jerde; Roger G., Tobin; Bárbara M., Brizuela (2014). Mathematics teachers’ ideas about mathematical models: a diverse landscape. PNA, 9(1), pp. 1-28 .

[img]PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

540Kb

URL Oficial: http://www.pna.es

Resumen

This paper describes the ideas that mathematics teachers (grades 5-9) have regarding mathematical models of real-world phenomena, and explores how teachers’ ideas differ depending on their educational background. Participants were 56 United States in-service mathematics teachers. We analyzed teachers’ written responses to three open-ended questions through content analysis. A varied landscape of ideas was identified. Teachers referred to different entities as constituting models, expressed different ideas about whether data points can be part of models, and whether models convey more information than data. Interesting differences according to educational background were identified, especially between teachers with and without mathematics backgrounds.

Tipo de Registro:Artículo
Términos Temporales (Editor):Hybrid tasksStatistical thinking Task design
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Otro (resolución de problemas)
05. Profesor
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización
06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Creencia
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Estudios de posgrado
Formación Profesional
Código ID:5125
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:08 Sep 2014 08:56
Fecha de Modificación Más Reciente:12 Sep 2014 03:10
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario