Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Elementary School Students' Approaches to Solving True/False Number Sentences

Molina, Marta; Castro, Encarnación; Mason, John (2008). Elementary School Students' Approaches to Solving True/False Number Sentences. PNA, 2(2), pp. 75-86 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

763Kb

Resumen

This paper focuses on eight-year old students' ways of approaching true/false number sentences. The data presented here belongs to a teaching experiment in which the use of relational thinking when solving number sentences was explicitly promoted. The study of the way of using this type of thinking and of students' structure of attention, allow us to make distinctions and to provide a description of students' different behaviours.

Tipo de Registro:Artículo
Términos Temporales (Editor):Meta-estrategias conceptuales, Early-algebra, Sentencias numéricas, Pensamiento relacional
Términos clave:13. Matemáticas escolares > Álgebra > Relaciones
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático
13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas
Nivel Educativo:Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:545
Depositado Por:Marta Molina
Depositado En:18 Abr 2010 23:47
Fecha de Modificación Más Reciente:31 Oct 2010 11:22
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario