Molina, Marta; Castro, Encarnación; Mason, John (2008). Elementary School Students' Approaches to Solving True/False Number Sentences. PNA, 2(2), pp. 75-86 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 763Kb |
Resumen
This paper focuses on eight-year old students' ways of approaching true/false number sentences. The data presented here belongs to a teaching experiment in which the use of relational thinking when solving number sentences was explicitly promoted. The study of the way of using this type of thinking and of students' structure of attention, allow us to make distinctions and to provide a description of students' different behaviours.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos Temporales (Editor): | Meta-estrategias conceptuales, Early-algebra, Sentencias numéricas, Pensamiento relacional |
Términos clave: | 13. Matemáticas escolares > Álgebra > Relaciones 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático 13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 545 |
Depositado Por: | Marta Molina |
Depositado En: | 18 Abr 2010 23:47 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 31 Oct 2010 11:22 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento