Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

In the transition from arithmetic to algebra: Misconceptions of the equal sign

Molina, Marta; Ambrose, Rebecca; Castro, Encarnación (2004). In the transition from arithmetic to algebra: Misconceptions of the equal sign. Comunicación presentada en 28th International Group for the Psychology of Mathematics Education (July 14-18, 2004). Bergen, Norway.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Aceptada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

163Kb

Resumen

This paper describes an ongoing study where we analyze elementary students' misconceptions of the equal sign. Considering the proposal of many researchers of fostering algebraic thinking in arithmetic settings, numeric open sentences were proposed to 3rd and 5th/6th grade students in order to analyze their understanding of the equal sign and their ways of thinking of and solving equal sign arithmetic expressions. Different misconceptions and solving approaches were detected in both groups.

Tipo de Registro:Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Comunicación)
Términos Temporales (Editor):Signo igual, Aritmética, Álgebra, Early-álgebra, Sentencias numéricas, Igualdades numéricas
Términos clave:Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > R-S > Significado
06. Aprendizaje > Cognición > Dificultades
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión
10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Simbólico
Nivel Educativo:Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:552
Depositado Por:Marta Molina
Depositado En:20 Abr 2010 01:22
Fecha de Modificación Más Reciente:01 Nov 2010 00:15
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario