Malara, Nicolina; Navarra, Giancarlo (2009). Approaching the distributive law with young pupils. PNA, 3(2), pp. 73-85 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 1080Kb |
Resumen
This paper contributes to the research strand concerning early algebra and focuses on the distributive law. It reports on a study involving pupils aged 8 to 10, engaging in the solution of purposefully designed problem situations. These situations are organized to favor specifying the students' solutions and to motivate a collective comparison of the arithmetic expressions that codify the solution processes. The study focuses on ways in which perception leads to different mental images that influence the choice of either the (a + b) x c or (a x c) + (b x c) the representation. It highlights that understanding these dynamics is a fundamental step for a meaningful learning of the property.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos Temporales (Editor): | Lenguaje de representación de procesos, Modelos mentales, Percepción, Propiedad distributiva |
Términos clave: | 13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas 13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas > Otro (relaciones numéricas) 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 578 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 29 Nov 2009 02:29 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 31 Oct 2010 11:15 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento