Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Approaching the distributive law with young pupils

Malara, Nicolina; Navarra, Giancarlo (2009). Approaching the distributive law with young pupils. PNA, 3(2), pp. 73-85 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

1080Kb

Resumen

This paper contributes to the research strand concerning early algebra and focuses on the distributive law. It reports on a study involving pupils aged 8 to 10, engaging in the solution of purposefully designed problem situations. These situations are organized to favor specifying the students' solutions and to motivate a collective comparison of the arithmetic expressions that codify the solution processes. The study focuses on ways in which perception leads to different mental images that influence the choice of either the (a + b) x c or (a x c) + (b x c) the representation. It highlights that understanding these dynamics is a fundamental step for a meaningful learning of the property.

Tipo de Registro:Artículo
Términos Temporales (Editor):Lenguaje de representación de procesos, Modelos mentales, Percepción, Propiedad distributiva
Términos clave:13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas
13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas > Otro (relaciones numéricas)
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión
Nivel Educativo:Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:578
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:29 Nov 2009 02:29
Fecha de Modificación Más Reciente:31 Oct 2010 11:15
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario