Camacho, Matías; Perdomo-Díaz, Josefa; Santos-Trigo, Manuel (2009). Revisiting university students' knowledge that involves basic differential equation questions. PNA, 3(3), pp. 123-133 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 1335Kb |
Resumen
This study documents the extent to which university students utilize diverse representations and mathematical processes to interpret and respond to a set of questions that involves fundamental concepts in the study of differential equations. Results indicate that students' idea to solve a differential equation is reduced to the application of proper solution methods to a certain type of equation differential expressions. Thus, instructional activities should promote the students' use of several representation systems in which they can reflect on the various aspects associated with the concept itself, the solution methods, procedures, and the corresponding meaning and connections among those representations.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos Temporales (Editor): | Ecuaciones diferenciales, Métodos de resolución, Representaciones, Significado |
Términos clave: | Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > R-S > Significado 14. Matemáticas superiores > Ecuaciones diferenciales 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas 10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 580 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 29 Nov 2009 02:22 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 31 Oct 2010 12:55 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento