Cusi, Annalisa; Malara, Nicolina (2009). Improving awareness about the meaning of the principle of mathematical induction. PNA, 4(1), pp. 15-22 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 451Kb |
Resumen
This work is based on our conviction that it is possible to minimize difficulties students face in learning the principle of mathematical induction by means of clarifying its logical aspects. Based on previous research and theory, we designed a method of fostering studentsÕ understanding of the principle. We present results that support the effectiveness of our method with teachers in training who are not specializing in mathematics.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos Temporales (Editor): | Aprendizaje y enseñanza con comprensión, Demostración en matemáticas, Formación de profesores, Métodos de enseñanza, Principio de inducción matemática |
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento > Inductivo 06. Aprendizaje 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Experimento de enseñanza 05. Profesor > Formación de profesores |
Nivel Educativo: | Formación Profesional |
Código ID: | 584 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 29 Nov 2009 02:05 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 31 Oct 2010 12:41 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento