Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Improving awareness about the meaning of the principle of mathematical induction

Cusi, Annalisa; Malara, Nicolina (2009). Improving awareness about the meaning of the principle of mathematical induction. PNA, 4(1), pp. 15-22 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

451Kb

Resumen

This work is based on our conviction that it is possible to minimize difficulties students face in learning the principle of mathematical induction by means of clarifying its logical aspects. Based on previous research and theory, we designed a method of fostering studentsÕ understanding of the principle. We present results that support the effectiveness of our method with teachers in training who are not specializing in mathematics.

Tipo de Registro:Artículo
Términos Temporales (Editor):Aprendizaje y enseñanza con comprensión, Demostración en matemáticas, Formación de profesores, Métodos de enseñanza, Principio de inducción matemática
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento > Inductivo
06. Aprendizaje
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Experimento de enseñanza
05. Profesor > Formación de profesores
Nivel Educativo:Formación Profesional
Código ID:584
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:29 Nov 2009 02:05
Fecha de Modificación Más Reciente:31 Oct 2010 12:41
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario