Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Assessing understanding in mathematics: steps towards an operative model

Gallardo, Jesús; González, José Luis (2006). Assessing understanding in mathematics: steps towards an operative model. For the Learning of Mathematics, 26(2), pp. 10-15 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

1140Kb

Resumen

In recent years significant contributions have been made in the field of the assessment of understanding in mathematics, tackling questions such as how and under what conditions understanding could be assessed and what methods and techniques could be used. Especially relevant among these contributions are the proposals that seek to assess understanding in terms of how mathematical knowledge is represented and what internal connections it involves (Hiebert and Carpenter, 1992; Castro et al., 1997), either by taking into account the way epistemological obstacles are overcome (Sierpinska, 1990, 1994) or in accordance to relationships with pre-established institutional meanings (Godino, 2000).

Tipo de Registro:Artículo
Términos Temporales (Editor):Comprensión, Valoración, Análisis fenomenológico, Análisis epistemológico, Aritmética, Multiplicación, Algoritmo
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica
13. Matemáticas escolares > Números > Operaciones aritméticas > Multiplicación
08. Evaluación
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Epistemología
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:630
Depositado Por:Jesús Gallardo
Depositado En:12 Abr 2010 02:31
Fecha de Modificación Más Reciente:31 Oct 2010 12:12
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario