Radford, Luis (2015). The phenomenological, epistemological, and semiotic components of generalization. PNA, 9(3), pp. 129-141 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 857Kb |
URL Oficial: http://www.pna.es
Resumen
In the first part of this article, I argue that generalization involves three related components: phenomenological, epistemological, and semiotic. I also argue that the concept of generalization conveyed by theories of knowing (e.g., rationalist and empiricist) depends on the manner in which these theories understand the above three components and their interrelations. I elaborate my argument in reference to a cultural-historical dialectical concept of generalization. In the second part of the article, I provide an overview of the articles contained in this special issue and discuss their contributions to educational research.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos Temporales (Editor): | FenomenologÃaGeneralización Racionalismo Semiótica |
Términos clave: | 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 6436 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 24 Feb 2015 11:52 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 24 Feb 2015 11:52 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento