Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The phenomenological, epistemological, and semiotic components of generalization

Radford, Luis (2015). The phenomenological, epistemological, and semiotic components of generalization. PNA, 9(3), pp. 129-141 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

857Kb

URL Oficial: http://www.pna.es

Resumen

In the first part of this article, I argue that generalization involves three related components: phenomenological, epistemological, and semiotic. I also argue that the concept of generalization conveyed by theories of knowing (e.g., rationalist and empiricist) depends on the manner in which these theories understand the above three components and their interrelations. I elaborate my argument in reference to a cultural-historical dialectical concept of generalization. In the second part of the article, I provide an overview of the articles contained in this special issue and discuss their contributions to educational research.

Tipo de Registro:Artículo
Términos Temporales (Editor):FenomenologíaGeneralización Racionalismo Semiótica
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:6436
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:24 Feb 2015 11:52
Fecha de Modificación Más Reciente:24 Feb 2015 11:52
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario