Goos, Merrilyn (2010). A sociocultural framework for understanding technology integration in secondary school mathematics. PNA, 5(1), pp. 1-10 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 192Kb |
URL Oficial: http://www.pna.es
Resumen
This paper proposes a theoretical framework for analyzing relationships between factors influencing teachers’ use of digital technologies in secondary mathematics classrooms. The framework adapts Valsiner’s zone theory of child development to study teacher learning in terms of the interaction between teacher knowledge and beliefs, professional contexts and professional learning experiences. Use of the framework is illustrated by case studies of an early career teacher and an experienced teacher.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural 05. Profesor > Formación de profesores |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 654 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 18 Jul 2010 05:36 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Nov 2016 18:04 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento