Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

A sociocultural framework for understanding technology integration in secondary school mathematics

Goos, Merrilyn (2010). A sociocultural framework for understanding technology integration in secondary school mathematics. PNA, 5(1), pp. 1-10 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

192Kb

URL Oficial: http://www.pna.es

Resumen

This paper proposes a theoretical framework for analyzing relationships between factors influencing teachers’ use of digital technologies in secondary mathematics classrooms. The framework adapts Valsiner’s zone theory of child development to study teacher learning in terms of the interaction between teacher knowledge and beliefs, professional contexts and professional learning experiences. Use of the framework is illustrated by case studies of an early career teacher and an experienced teacher.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural
05. Profesor > Formación de profesores
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:654
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:18 Jul 2010 05:36
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Nov 2016 18:04
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario