Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

A proposal of categorisation for analysing inductive reasoning

Cañadas, María C.; Castro, Encarnación (2007). A proposal of categorisation for analysing inductive reasoning. PNA, 1(2), pp. 69-81 .

[img]
Vista Previa
PDF
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

354Kb

Resumen

We present an analysis of the inductive reasoning of twelve Spanish secondary students in a mathematical problem-solving context. Students were interviewed while they worked on two different problems. Based on Polya´s steps and Reid’s stages for a process of inductive reasoning, we propose a more precise categorization for analyzing this kind of reasoning in our particular context. In this paper we present some results of a wider investigation (Cañadas, 2002).

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento > Inductivo
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:657
Depositado Por:M. C. Cañadas
Depositado En:26 Ago 2010 10:33
Fecha de Modificación Más Reciente:15 Oct 2016 11:35
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario