Cañadas, María C.; Castro, Encarnación (2007). A proposal of categorisation for analysing inductive reasoning. PNA, 1(2), pp. 69-81 .
![]()
| PDF Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 354Kb |
Resumen
We present an analysis of the inductive reasoning of twelve Spanish secondary students in a mathematical problem-solving context. Students were interviewed while they worked on two different problems. Based on Polya´s steps and Reid’s stages for a process of inductive reasoning, we propose a more precise categorization for analyzing this kind of reasoning in our particular context. In this paper we present some results of a wider investigation (Cañadas, 2002).
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento > Inductivo 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 657 |
Depositado Por: | M. C. Cañadas |
Depositado En: | 26 Ago 2010 10:33 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Oct 2016 11:35 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento