Turner, Ross (2016). Lessons from PISA 2012 about mathematical literacy: an illustrated essay. PNA, 10(2), pp. 77-96 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 804Kb |
Resumen
Mathematics is central in school curricula around the world, yet outcomes are mixed at best. This is true both in relation to attitudes expressed towards mathematics, and in relation to observed assessment outcomes, showing how poorly individuals are prepared to use mathematics in a world in which the ability to do so is of increasing importance. Why? This essay uses some PISA 2012 mathematics outcomes to seek explanations and possible ways forward. The main message is that negative outcomes of school mathematics arise for a variety of reasons, and they can be reversed through deliberate and concerted action.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos Temporales (Editor): | Conocimiento especializadoProfesor de matemáticas |
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento 12. Investigación e innovación en Educación Matemática 06. Aprendizaje 06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Ansiedad |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 8339 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 11 Ene 2016 10:38 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Oct 2016 16:26 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento