Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Lessons from PISA 2012 about mathematical literacy: an illustrated essay

Turner, Ross (2016). Lessons from PISA 2012 about mathematical literacy: an illustrated essay. PNA, 10(2), pp. 77-96 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

804Kb

Resumen

Mathematics is central in school curricula around the world, yet outcomes are mixed at best. This is true both in relation to attitudes expressed towards mathematics, and in relation to observed assessment outcomes, showing how poorly individuals are prepared to use mathematics in a world in which the ability to do so is of increasing importance. Why? This essay uses some PISA 2012 mathematics outcomes to seek explanations and possible ways forward. The main message is that negative outcomes of school mathematics arise for a variety of reasons, and they can be reversed through deliberate and concerted action.

Tipo de Registro:Artículo
Términos Temporales (Editor):Conocimiento especializadoProfesor de matemáticas
Términos clave:06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento
12. Investigación e innovación en Educación Matemática
06. Aprendizaje
06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Ansiedad
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:8339
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:11 Ene 2016 10:38
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Oct 2016 16:26
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario