Baroody, Arthur J. (2016). Curricular approaches to connecting subtraction to addition and fostering fluency with basic differences in grade 1. PNA, 10(3), pp. 161-191 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 833Kb |
Resumen
Six widely used US Grade 1 curricula do not adequately address the following three developmental prerequisites identified by a proposed learning trajectory for the meaningful learning of the subtraction-as-addition strategy (e.g., for 13 – 8 think “what + 8 = 13?”): (a) reverse operations (adding 8 is undone by subtracting 8); (b) common part-whole relations (5 + 8 and 13 – 8 share the same whole 13 and parts 5 and 8); and (c) the complement principle in terms of part-whole relations (if parts 5 and 8 make the whole 13, then subtracting one part from the whole leaves the other part).
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos Temporales (Editor): | Conocimiento especializadoProfesor de matemáticas |
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático 13. Matemáticas escolares > Números > Operaciones aritméticas 13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números racionales 09. Currículo |
Nivel Educativo: | Educación Infantil (0-6 años) |
Código ID: | 8370 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 17 Mar 2016 08:03 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 29 Abr 2021 18:21 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento