Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Curricular approaches to connecting subtraction to addition and fostering fluency with basic differences in grade 1

Baroody, Arthur J. (2016). Curricular approaches to connecting subtraction to addition and fostering fluency with basic differences in grade 1. PNA, 10(3), pp. 161-191 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

833Kb

Resumen

Six widely used US Grade 1 curricula do not adequately address the following three developmental prerequisites identified by a proposed learning trajectory for the meaningful learning of the subtraction-as-addition strategy (e.g., for 13 – 8 think “what + 8 = 13?”): (a) reverse operations (adding 8 is undone by subtracting 8); (b) common part-whole relations (5 + 8 and 13 – 8 share the same whole 13 and parts 5 and 8); and (c) the complement principle in terms of part-whole relations (if parts 5 and 8 make the whole 13, then subtracting one part from the whole leaves the other part).

Tipo de Registro:Artículo
Términos Temporales (Editor):Conocimiento especializadoProfesor de matemáticas
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático
13. Matemáticas escolares > Números > Operaciones aritméticas
13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números racionales
09. Currículo
Nivel Educativo:Educación Infantil (0-6 años)
Código ID:8370
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:17 Mar 2016 08:03
Fecha de Modificación Más Reciente:23 Sep 2017 03:05
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario