Godino, Juan D.; Giacomone, Belén; Wilhelmi, Miguel R.; Blanco, Teresa F.; Contreras, Angel (2016). Onto-semiotic analysis of visualization and diagrammatic reasoning tasks. Comunicación presentada en 13th International Congress on Mathematical Education - ICME 13 (July 24-31, 2016). Germany, Hamburg.
![]()
| PDF (Report research) - Versión Aceptada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 245Kb |
Resumen
The explicit recognition of the objects and processes implied in mathematic activity is a competence that teachers should develop. This competence allows teachers to understand, design, and manage the processes of mathematical learning, and assess them with suitability standards previously set. Consequently, formative processes to develop this competence should be designed. This paper describes a training design aimed at developing the teachers’ competence of epistemic and cognitive analysis of mathematics instruction processes, highlighting the role of visual and analytical languages in the constitution of mathematical objects.
Tipo de Registro: | Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Comunicación) |
---|---|
Términos clave: | 05. Profesor 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento 07. Enseñanza Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Visualización |
Nivel Educativo: | Formación Profesional |
Código ID: | 8400 |
Depositado Por: | Belén Giacomone |
Depositado En: | 27 Abr 2016 05:46 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 27 Abr 2016 05:46 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento