Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Onto-semiotic analysis of visualization and diagrammatic reasoning tasks

Godino, Juan D.; Giacomone, Belén; Wilhelmi, Miguel R.; Blanco, Teresa F.; Contreras, Angel (2016). Onto-semiotic analysis of visualization and diagrammatic reasoning tasks. Comunicación presentada en 13th International Congress on Mathematical Education - ICME 13 (July 24-31, 2016). Germany, Hamburg.

[img]
Vista Previa
PDF (Report research) - Versión Aceptada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

245Kb

Resumen

The explicit recognition of the objects and processes implied in mathematic activity is a competence that teachers should develop. This competence allows teachers to understand, design, and manage the processes of mathematical learning, and assess them with suitability standards previously set. Consequently, formative processes to develop this competence should be designed. This paper describes a training design aimed at developing the teachers’ competence of epistemic and cognitive analysis of mathematics instruction processes, highlighting the role of visual and analytical languages in the constitution of mathematical objects.

Tipo de Registro:Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Comunicación)
Términos clave:05. Profesor
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento
07. Enseñanza
Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Visualización
Nivel Educativo:Formación Profesional
Código ID:8400
Depositado Por:Belén Giacomone
Depositado En:27 Abr 2016 05:46
Fecha de Modificación Más Reciente:27 Abr 2016 05:46
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario