Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

An approach to the design of mathematical task sequences: Conceptual learning as abstraction

Simon, Martin A. (2016). An approach to the design of mathematical task sequences: Conceptual learning as abstraction. PNA, 10(4), pp. 270-279 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

282Kb

Resumen

This paper describes an emerging approach to the design of task sequences and the theory that undergirds it. The approach aims at promoting particular mathematical concepts, understood as the result of reflective abstraction. Central to this approach is the identification of available student activities from which students can abstract the intended ideas. The approach differs from approaches in which learning to solve the problem posed is the intended learning. The paper illustrates the approach through data from a teaching experiment on division of fractions.

Tipo de Registro:Artículo
Términos Temporales (Editor):Conocimiento especializadoProfesor de matemáticas
Términos clave:06. Aprendizaje
06. Aprendizaje > Cognición
Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:8419
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:12 Jun 2016 06:28
Fecha de Modificación Más Reciente:24 Nov 2017 03:57
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario