Simon, Martin A. (2016). An approach to the design of mathematical task sequences: Conceptual learning as abstraction. PNA, 10(4), pp. 270-279 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 282Kb |
Resumen
This paper describes an emerging approach to the design of task sequences and the theory that undergirds it. The approach aims at promoting particular mathematical concepts, understood as the result of reflective abstraction. Central to this approach is the identification of available student activities from which students can abstract the intended ideas. The approach differs from approaches in which learning to solve the problem posed is the intended learning. The paper illustrates the approach through data from a teaching experiment on division of fractions.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos Temporales (Editor): | Conocimiento especializadoProfesor de matemáticas |
Términos clave: | 06. Aprendizaje 06. Aprendizaje > Cognición Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 8419 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 12 Jun 2016 06:28 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Sep 2023 11:27 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento