Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

A case study of epistemic order in mathematics classroom dialogue

Ruthven, Kenneth; Hofmann, Riikka (2016). A case study of epistemic order in mathematics classroom dialogue. PNA, 11(1), pp. 5-33 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

802Kb

Resumen

We define epistemic order as the way in which the exchange and development of knowledge takes place in the classroom, breaking this down into a system of three components: epistemic initiative relating to who sets the agenda in classroom dialogue, and how; epistemic appraisal relating to who judges contributions to classroom dialogue, and how; and epistemic framing relating to the terms in which development and exchange of knowledge are represented, particularly in reflexive talk. These components are operationalised in terms of various types of structural and semantic analysis of dialogue. It is shown that a lesson segment displays a multi-layered epistemic order differing from that of conventional classroom recitation.

Tipo de Registro:Artículo
Términos Temporales (Editor):Conocimiento especializadoProfesor de matemáticas
Términos clave:03. Aula > Gestión del aula > El discurso
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Análisis del discurso
04. Alumno > Diversidad > Lengua materna
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías del discurso
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:8463
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:25 Sep 2016 09:31
Fecha de Modificación Más Reciente:24 Nov 2017 03:59
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario