Ruthven, Kenneth; Hofmann, Riikka (2016). A case study of epistemic order in mathematics classroom dialogue. PNA, 11(1), pp. 5-33 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 802Kb |
Resumen
We define epistemic order as the way in which the exchange and development of knowledge takes place in the classroom, breaking this down into a system of three components: epistemic initiative relating to who sets the agenda in classroom dialogue, and how; epistemic appraisal relating to who judges contributions to classroom dialogue, and how; and epistemic framing relating to the terms in which development and exchange of knowledge are represented, particularly in reflexive talk. These components are operationalised in terms of various types of structural and semantic analysis of dialogue. It is shown that a lesson segment displays a multi-layered epistemic order differing from that of conventional classroom recitation.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos Temporales (Editor): | Conocimiento especializadoProfesor de matemáticas |
Términos clave: | 03. Aula > Gestión del aula > El discurso 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Análisis del discurso 04. Alumno > Diversidad > Lengua materna 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías del discurso |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 8463 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 25 Sep 2016 09:31 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 05 Mar 2021 11:05 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento