Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Route description in Iwaidja: grammar and conceptualisation of motion

Edmonds-Wathen, Cris (2016). Route description in Iwaidja: grammar and conceptualisation of motion. PNA, 11(1), pp. 53-74 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

635Kb

Resumen

This study focussed on the effect of grammar of Iwaidja, an indigenous Australian language, on mathematical conceptualisation. It investigated route description in Iwaidja. Spatial concepts such as direction, height and movement in relation to another object are briefly described using examples. Differences between English and Iwaidja are used to illustrate the some of the impact of grammar on mathematical conceptualisation. The implications are discussed in terms of how understanding these grammatical features can help teachers, especially when children are not fluent in the language of instruction, as well as providing keys to cross-linguistic investigations of mathematical cognition.

Tipo de Registro:Artículo
Términos Temporales (Editor):Conocimiento especializadoProfesor de matemáticas
Términos clave:03. Aula > Gestión del aula > El discurso
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Análisis del discurso
04. Alumno > Diversidad > Cultura-religión
04. Alumno > Diversidad > Lengua materna
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:8465
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:25 Sep 2016 09:52
Fecha de Modificación Más Reciente:23 Sep 2017 03:07
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario