Edmonds-Wathen, Cris (2016). Route description in Iwaidja: grammar and conceptualisation of motion. PNA, 11(1), pp. 53-74 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 635Kb |
Resumen
This study focussed on the effect of grammar of Iwaidja, an indigenous Australian language, on mathematical conceptualisation. It investigated route description in Iwaidja. Spatial concepts such as direction, height and movement in relation to another object are briefly described using examples. Differences between English and Iwaidja are used to illustrate the some of the impact of grammar on mathematical conceptualisation. The implications are discussed in terms of how understanding these grammatical features can help teachers, especially when children are not fluent in the language of instruction, as well as providing keys to cross-linguistic investigations of mathematical cognition.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos Temporales (Editor): | Conocimiento especializadoProfesor de matemáticas |
Términos clave: | 03. Aula > Gestión del aula > El discurso 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Análisis del discurso 04. Alumno > Diversidad > Cultura-religión 04. Alumno > Diversidad > Lengua materna |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 8465 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 25 Sep 2016 09:52 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 05 Mar 2021 11:21 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento