Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Analysis of the underlying cognitive activity in the resolution of a task on derivability of the function f(x)=|x| an approach from two theoretical perspectives

Pino-Fan, Luis Roberto; Guzmán, Ismenia; Font, Vicenç; Duval, Raymond (2017). Analysis of the underlying cognitive activity in the resolution of a task on derivability of the function f(x)=|x| an approach from two theoretical perspectives. PNA, 11(2), pp. 97-124 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

2295Kb

Resumen

This paper presents a study of networking of theories between the theory of registers of semiotic representation (TRSR) and the onto-semiotic approach of mathematical cognition and instruction (OSA). The results obtained show complementarities between these two theoretical perspectives, which might allow more detailed analysis of the students’ performance.

Tipo de Registro:Artículo
Términos Temporales (Editor):Cognitive analysisDerivative Networking of theories Onto-semiotic approach Theory of registers of semiotic representation
Términos clave:13. Matemáticas escolares > Cálculo > Derivación
06. Aprendizaje > Cognición
10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación
13. Matemáticas escolares > Álgebra > Funciones > _Otro (funciones)
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:8685
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:27 Dic 2016 09:30
Fecha de Modificación Más Reciente:27 Dic 2016 09:30
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario