Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Engaging with mathematics in the digital age

Hoyles, Celia (2016). Engaging with mathematics in the digital age. En Ruiz, Angel (Ed.), Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática (pp. 225-236). Costa Rica: Universidad de Costa Rica.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

657Kb

URL Oficial: http://www.centroedumatematica.com/Cuadernos/Cuade...

Resumen

There is widespread acceptance that mathematics is important, for an individual and for society. However there are still those who disagree arguing that the subject is boring and irrelevant. It is therefore crucial that mathematics teaching strives to engage all learners at all levels, without of course sacrificing the rigour and ‘essence’ of the subject. In this talk, I will argue that one way to achieve both rigour and broader access to mathematics lies with using appropriately designed digital technology. I will illustrate my argument with examples from research and practice.

Tipo de Registro:Contribución a Actas de Congreso
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático
03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos
06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Motivación
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:9420
Depositado Por:Cristian Camacho
Depositado En:27 Oct 2017 22:23
Fecha de Modificación Más Reciente:20 Ago 2020 10:55
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario