Hoyles, Celia (2016). Engaging with mathematics in the digital age. En Ruiz, Angel (Ed.), Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática (pp. 225-236). Costa Rica: Universidad de Costa Rica.
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 657Kb |
URL Oficial: http://www.centroedumatematica.com/Cuadernos/Cuade...
Resumen
There is widespread acceptance that mathematics is important, for an individual and for society. However there are still those who disagree arguing that the subject is boring and irrelevant. It is therefore crucial that mathematics teaching strives to engage all learners at all levels, without of course sacrificing the rigour and ‘essence’ of the subject. In this talk, I will argue that one way to achieve both rigour and broader access to mathematics lies with using appropriately designed digital technology. I will illustrate my argument with examples from research and practice.
Tipo de Registro: | Contribución a Actas de Congreso |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos 06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Motivación |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 9420 |
Depositado Por: | Cristian Camacho |
Depositado En: | 27 Oct 2017 22:23 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 20 Ago 2020 10:55 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento