Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Búsqueda por Autor

Subir un nivel
Exportar como [feed] RSS 2.0 [feed] RSS 1.0 [feed] Atom
Grupo por: Autores | Enfoque | Fecha | Nivel Educativo | Tipo de Registro | Valoración | Sin Agrupamiento

Número de registros: 10.

Ambrose, Rebecca; Molina, Marta (2014). Spanish/English bilingual students’ comprehension of arithmetic story problem texts. International Journal of Science and Mathematics Education, 12(6), pp. 1469-1496 .

Molina, Marta; Ambrose, Rebecca (2010). El papel del lenguaje en la resolución de problemas verbales aritméticos. Un estudio con alumnos bilingües. En Moreno, Mar; Carrillo, José; Estrada, Assumpta (Eds.), Investigación en Educación Matemática XIV (pp. 423-434). Lleida: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM.

Ambrose, Rebecca; Molina, Marta (2010). English-language learners’ problem solving in Spanish versus English. Comunicación presentada en 2010 Annual Meeting of the American Educational Research Association. Understanding complex ecologies in a changing world (1-3 Mayo 2010). Denver, Estados Unidos..

Ambrose, Rebecca; Molina, Marta (2010). First-grade Latino English language learners' performance on story problems in spanish versus english. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 10(4(1)), pp. 356-369 .

Molina, Marta; Ambrose, Rebecca; Castro, Encarnación; Castro, Enrique (2009). Breaking the addition addiction: creating the conditions for knowing-to act in early algebra. En Lerman , Stephen; Davis, Brent (Eds.), Mathematical Action & Structures Of Noticing: Studies inspired by John Mason (pp. 121-134). Los Paises Bajos: Sense Publisher.

Molina, Marta; Ambrose, Rebecca (2008). From an operational to a relational conception of the equal sign. Thirds graders' developing algebraic thinking. Focus on Learning Problems in Mathematics, 30(1), pp. 61-80 .

Molina, Marta; Ambrose, Rebecca (2006). Fostering relational thinking while negotiating the meaning of the equal sign. Teaching Children Mathematics, 13(2), pp. 111-117 .

Molina, Marta; Castro, Encarnación; Ambrose, Rebecca (2006). Trabajo con igualdades numéricas para promover pensamiento relacional. PNA, 1(1), pp. 31-46 .

Molina, Marta; Castro, Encarnación; Ambrose, Rebecca (2005). Enriching Arithmetic Learning by Promoting Relational Thinking. The International Journal of Learning, 12(5), 265 Ð 270 .

Molina, Marta; Ambrose, Rebecca; Castro, Encarnación (2004). In the transition from arithmetic to algebra: Misconceptions of the equal sign. Comunicación presentada en 28th International Group for the Psychology of Mathematics Education (July 14-18, 2004). Bergen, Norway.

Este listado fue generado el Fri Mar 29 10:56:34 2024 COT.