Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

What’s new with APOS theory? A look into levels and totality

Oktaç, Asuman (2022). What’s new with APOS theory? A look into levels and totality. Avances de Investigación en Educación Matemática, 21, pp. 9-21 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

766Kb

URL Oficial: http://www.aiem.es

Resumen

This paper focusses on developments concerning transitional aspects of learning from the perspective of APOS (Action—Process—Object—Schema) theory. Recent investigations about levels between stages and Totality as a possible new structure are commented on, as well as offering related pedagogical suggestions and ideas for future research.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
13. Matemáticas escolares > Álgebra > _Otro (álgebra)
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > _Otro (marcos teóricos)
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:31223
Depositado Por:Monitor Funes 1
Depositado En:16 Abr 2023 11:11
Fecha de Modificación Más Reciente:15 Sep 2023 11:31
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario