Ben-Zvi, Dani (2011). Statistical reasoning learning environment. EM TEIA - Revista de Educação Matemática e Tecnológica Iberoamericana, 2(2), pp. 1-13 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 1655Kb |
URL Oficial: https://periodicos.ufpe.br/revistas/emteia/index
Resumen
This article describes a model for an interactive inquiry-based statistics learning environment that is designed to develop students’ statistical reasoning. This model is called a “Statistical Reasoning Learning Environment” (SRLE) and is built on the socio-constructivist theory of learning and teaching. This model is based on six principles of instructional design: fundamental statistical ideas, motivating real data sets, inquiry- and data-based classroom activities, innovative technological tools, classroom norms, and alternative assessment. Two examples of SRLEs are briefly discussed.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Constructivismo (Piaget) 13. Matemáticas escolares > Estadística |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 31793 |
Depositado Por: | Monitor Funes 1 |
Depositado En: | 21 May 2023 22:15 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 21 May 2023 22:15 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento