Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Statistical reasoning learning environment

Ben-Zvi, Dani (2011). Statistical reasoning learning environment. EM TEIA - Revista de Educação Matemática e Tecnológica Iberoamericana, 2(2), pp. 1-13 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

1655Kb

URL Oficial: https://periodicos.ufpe.br/revistas/emteia/index

Resumen

This article describes a model for an interactive inquiry-based statistics learning environment that is designed to develop students’ statistical reasoning. This model is called a “Statistical Reasoning Learning Environment” (SRLE) and is built on the socio-constructivist theory of learning and teaching. This model is based on six principles of instructional design: fundamental statistical ideas, motivating real data sets, inquiry- and data-based classroom activities, innovative technological tools, classroom norms, and alternative assessment. Two examples of SRLEs are briefly discussed.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Constructivismo (Piaget)
13. Matemáticas escolares > Estadística
Nivel Educativo:Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:31793
Depositado Por:Monitor Funes 1
Depositado En:21 May 2023 22:15
Fecha de Modificación Más Reciente:21 May 2023 22:15
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario