Muñoz-Catalán, María Cinta; Climent, Nuria; Carrillo, José; Contreras, Luis Carlos (2010). Cognitive processes associated with the professional development of mathematics teacher. PNA, 4(3), pp. 87-97 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 170Kb |
Resumen
This paper proposes a model of professional development based on Sfard’s stages of interiorisation, condensation and reification, which highlights the teacher’s cognitive processes. The model is applied to the case study of a primary teacher participating in a collaborative project for professional development. This adaptation of Sfard’s stages proves to be of special value when interpreting the process of the teacher’s professional development from a cognitive perspective.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Cognición 05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente |
Nivel Educativo: | Formación Profesional |
Código ID: | 619 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 10 Abr 2010 01:11 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 09 Jul 2015 12:37 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento