Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Cognitive processes associated with the professional development of mathematics teacher

Muñoz-Catalán, María Cinta; Climent, Nuria; Carrillo, José; Contreras, Luis Carlos (2010). Cognitive processes associated with the professional development of mathematics teacher. PNA, 4(3), pp. 87-97 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

170Kb

Resumen

This paper proposes a model of professional development based on Sfard’s stages of interiorisation, condensation and reification, which highlights the teacher’s cognitive processes. The model is applied to the case study of a primary teacher participating in a collaborative project for professional development. This adaptation of Sfard’s stages proves to be of special value when interpreting the process of the teacher’s professional development from a cognitive perspective.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje > Cognición
05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente
Nivel Educativo:Formación Profesional
Código ID:619
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:10 Abr 2010 01:11
Fecha de Modificación Más Reciente:09 Jul 2015 12:37
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario