Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Noticing students’ mathematical thinking: characterization, development and contexts

Fernández, Ceneida; Sánchez-Matamoros, Gloria; Valls, Julia; Callejo, María Luz (2018). Noticing students’ mathematical thinking: characterization, development and contexts. Avances de Investigación en Educación Matemática, 13, pp. 39-61 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

1369Kb

URL Oficial: http://www.aiem.es

Resumen

We summarize results obtained by the Didactics of Mathematics research group at the University of Alicante on the competence of professional noticing. The research focused on three issues over the Para citar: Fernández, C.; Sánchez-Matamoros, G.; Valls, J. y Callejo, M. L. (2018). Noticing students’ mathematical thinking: Characterization, development and contexts. Avances de Investigación en Educación Matemática, no 13, 39 - 61. last years: (i) characterizing how the skills that make up professional noticing interrelate; (ii) characterizing different degrees of competence development; and (iii) identifying contexts that support this competence development. Main results are described along with future challenges.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Fuentes de información > Pruebas
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Contextos
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias
Nivel Educativo:Formación Profesional
Código ID:12599
Depositado Por:Sileni Carranza
Depositado En:14 Nov 2018 16:50
Fecha de Modificación Más Reciente:14 Nov 2018 16:50
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario