Fernández, Ceneida; Sánchez-Matamoros, Gloria; Valls, Julia; Callejo, María Luz (2018). Noticing students’ mathematical thinking: characterization, development and contexts. Avances de Investigación en Educación Matemática, 13, pp. 39-61 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 1369Kb |
URL Oficial: http://www.aiem.es
Resumen
We summarize results obtained by the Didactics of Mathematics research group at the University of Alicante on the competence of professional noticing. The research focused on three issues over the Para citar: Fernández, C.; Sánchez-Matamoros, G.; Valls, J. y Callejo, M. L. (2018). Noticing students’ mathematical thinking: Characterization, development and contexts. Avances de Investigación en Educación Matemática, no 13, 39 - 61. last years: (i) characterizing how the skills that make up professional noticing interrelate; (ii) characterizing different degrees of competence development; and (iii) identifying contexts that support this competence development. Main results are described along with future challenges.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Fuentes de información > Pruebas 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Contextos 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias |
Nivel Educativo: | Formación Profesional |
Código ID: | 12599 |
Depositado Por: | Sileni Carranza |
Depositado En: | 14 Nov 2018 16:50 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 14 Nov 2018 16:50 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento