Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Task design in APOS Theory

Trigueros, María; Oktaç, Asuman (2019). Task design in APOS Theory. Avances de Investigación en Educación Matemática, 15, pp. 43-55 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

450Kb

URL Oficial: http://www.aiem.es

Resumen

This paper discusses the role of task design in APOS Theory. The role played by the genetic decomposition in the theory and in task design is discussed. An example of a genetic decomposition for the concepts of inverse matrix transformation and inverse matrix is given. Tasks designed using this tool as a guide are exemplified as well as a description of their relationship to the genetic decomposition. In this way we provide insights about each task and the specific detailed construction it has as its aim. The role of the tasks in the classroom is discussed since the combination of collaborative work of students in sequences of tasks and in group discussions are the foundation of APOS Theory’s potential to promote essential constructions needed for a deep learning of mathematical concepts.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:13. Matemáticas escolares > Álgebra > Sistemas de ecuaciones
Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea
05. Profesor > El papel del profesor
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > _Otro (teorías de aprendizaje)
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Código ID:14610
Depositado Por:Sileni Carranza
Depositado En:30 Ene 2020 15:06
Fecha de Modificación Más Reciente:03 Jun 2020 09:57
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario