Ingram, Jenni; Riser, Paul (2019). Experiences of problem solving in whole class interactions. Avances de Investigación en Educación Matemática, 16, pp. 43-55 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 121Kb |
URL Oficial: http://www.aiem.es
Resumen
Problem solving is often considered to be an essential part of learning mathematics. In this paper we examine the whole class interactions around problems and problem solving as they naturally occur in mathematics classrooms. Thus, we are examining students’ ordinary experiences of problem solving in their everyday mathematics lessons. Our analysis shows how students’ participate in a very narrow range of problem solving actions and that the actions that they do participate in are controlled by the teacher. This raises implications for what students perceive and interpret problem solving to be in mathematics.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Fuentes de información > Grabaciones 03. Aula > Relaciones interpersonales 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías del discurso |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 14611 |
Depositado Por: | Sileni Carranza |
Depositado En: | 30 Ene 2020 15:25 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Sep 2023 13:53 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento