Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Experiences of problem solving in whole class interactions

Ingram, Jenni; Riser, Paul (2019). Experiences of problem solving in whole class interactions. Avances de Investigación en Educación Matemática, 16, pp. 43-55 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

121Kb

URL Oficial: http://www.aiem.es

Resumen

Problem solving is often considered to be an essential part of learning mathematics. In this paper we examine the whole class interactions around problems and problem solving as they naturally occur in mathematics classrooms. Thus, we are examining students’ ordinary experiences of problem solving in their everyday mathematics lessons. Our analysis shows how students’ participate in a very narrow range of problem solving actions and that the actions that they do participate in are controlled by the teacher. This raises implications for what students perceive and interpret problem solving to be in mathematics.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Fuentes de información > Grabaciones
03. Aula > Relaciones interpersonales
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías del discurso
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:14611
Depositado Por:Sileni Carranza
Depositado En:30 Ene 2020 15:25
Fecha de Modificación Más Reciente:03 Jun 2020 10:04
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario