Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Inductive reasoning in the justification of the result of adding two even numbers

Cañadas, María C.; Castro, Encarnación (2005). Inductive reasoning in the justification of the result of adding two even numbers. Comunicación presentada en Fourth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (16-21 Feb 2005). Sant Feliu de Guixols, España.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

40Kb

Resumen

In this paper we present an analysis of the inductive reasoning of twelve secondary students in a mathematical problem-solving context. Students were proposed to justify what is the result of adding two even numbers. Starting from the theoretical framework, which is based on Pólya’s stages of inductive reasoning, and our empirical work, we created a category system that allowed us to make a qualitative data analysis. We show in this paper some of the results obtained in a previous study.

Tipo de Registro:Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Comunicación)
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento > Inductivo
13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas > Divisibilidad
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización
13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas > Patrones numéricos
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:1605
Depositado Por:M. C. Cañadas
Depositado En:12 Abr 2011 10:48
Fecha de Modificación Más Reciente:15 Oct 2016 11:33
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario