Cañadas, María C.; Castro, Encarnación (2005). Inductive reasoning in the justification of the result of adding two even numbers. Comunicación presentada en Fourth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (16-21 Feb 2005). Sant Feliu de Guixols, España.
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 40Kb |
Resumen
In this paper we present an analysis of the inductive reasoning of twelve secondary students in a mathematical problem-solving context. Students were proposed to justify what is the result of adding two even numbers. Starting from the theoretical framework, which is based on Pólya’s stages of inductive reasoning, and our empirical work, we created a category system that allowed us to make a qualitative data analysis. We show in this paper some of the results obtained in a previous study.
Tipo de Registro: | Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Comunicación) |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento > Inductivo 13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas > Divisibilidad 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización 13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas > Patrones numéricos |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 1605 |
Depositado Por: | M. C. Cañadas |
Depositado En: | 12 Abr 2011 10:48 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Oct 2016 11:33 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento