Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Impact of theoretical perspectives on the design of mathematical modelling tasks

Barquero, Berta; Jessen, Britta (2020). Impact of theoretical perspectives on the design of mathematical modelling tasks. Avances de Investigación en Educación Matemática, 17, pp. 98-113 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

193Kb

URL Oficial: http://www.aiem.es

Resumen

In this paper, we discuss how the adoption of a particular theoretical framework affects task design in the research field of modelling and applications. With this purpose, we start by referring to the existence of different reference epistemological models about mathematical modelling to analyse better the consequences they have for decision making concerning designing modelling tasks and their implementation. In particular, we present the analysis of three case studies, which have been selected as representatives of different theoretical perspectives to modelling. We discuss the impact of the chosen reference epistemological model on the task design process of mathematical modelling and the local ecologies suited for their implementation.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Otro (tipos de estudio)
Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Epistemología
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > _Otro (marcos teóricos)
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:23750
Depositado Por:Valeria Maestre
Depositado En:05 Dic 2021 14:24
Fecha de Modificación Más Reciente:08 Nov 2022 18:19
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario