Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Setting a new curriculum in a classroom: variability and space of freedom for a teacher

Ravel, Laetitia (2005). Setting a new curriculum in a classroom: variability and space of freedom for a teacher. Educação Matemática Pesquisa, 7(2), pp. 229-238 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

613Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

This paper presents an analysis of teachers’ activity according to a double point of view: an institutional analysis in terms of constraints and space of freedom, and an analysis of classroom practices in terms of mathematical and didactical organizations, and in terms of a study of teachers’ discourse.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:09. Currículo > Desarrollo
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Análisis del discurso
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
09. Currículo > Evaluación del currículo
02. Centro educativo > _Otro (centro educativo)
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:24141
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:17 Jul 2022 20:34
Fecha de Modificación Más Reciente:17 Jul 2022 20:34
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario