Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Exploring young students creativity: The effect of model eliciting activities

Gilat, Talya; Amit, Miriam (2014). Exploring young students creativity: The effect of model eliciting activities. PNA, 8(2), pp. 51-59 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

305Kb

Resumen

The aim of this paper is to show how engaging students in real-life mathematical situations can stimulate their mathematical creative thinking. We analyzed the mathematical modeling of two girls, aged 10 and 13 years, as they worked on an authentic task involving the selection of a track team. The girls displayed several modeling cycles that revealed their thinking processes, as well as cognitive and affective features that may serve as the foundation for a methodology that uses model-eliciting activities to promote the mathematical creative process.

Tipo de Registro:Artículo
Información Adicional:1887-3987Research paper
Términos Temporales (Editor):Mathematical creativityModel eliciting activities Real-life problems
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático
06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Motivación
Nivel Educativo:Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:2493
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:18 Dic 2013 04:26
Fecha de Modificación Más Reciente:18 Dic 2013 04:26
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario