Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Pensamento geométrico dos futuros professores de matemática em Moçambique: um estudo de caso da Universidade Rovuma

Chicote, Rosalino; Deixa, Gerardo (2020). Pensamento geométrico dos futuros professores de matemática em Moçambique: um estudo de caso da Universidade Rovuma. Tangram – Revista de Educação Matemática, 3(1), pp. 62-73 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

328Kb

URL Oficial: https://ojs.ufgd.edu.br/index.php/tangram

Resumen

We developed the research with 53 students, future math teachers, from the 1st year of the Degree in Mathematics Teaching at Rovuma University. The aim was to identify the level of development of geometric thinking of future mathematics teachers. To this end, the van Hiele test was adapted. The results show that most future mathematics teachers identify classes of shapes based on properties, i.e. they are at level 2 of the van Hiele model. There is heterogeneity in the geometric thinking development of future mathematics teachers. Only 5 out of 53 respondents got all the questions in the test right. We concluded that respondents have weaknesses in mathematical knowledge inherent in quadrilaterals.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:14. Matemáticas superiores > Geometría (matemáticas superiores)
13. Matemáticas escolares > Geometría > _Otro (geometría)
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:25892
Depositado Por:Monitor Funes 5
Depositado En:11 Ago 2022 20:31
Fecha de Modificación Más Reciente:11 Ago 2022 20:31
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario