Chicote, Rosalino; Deixa, Gerardo (2020). Pensamento geométrico dos futuros professores de matemática em Moçambique: um estudo de caso da Universidade Rovuma. Tangram – Revista de Educação Matemática, 3(1), pp. 62-73 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 328Kb |
URL Oficial: https://ojs.ufgd.edu.br/index.php/tangram
Resumen
We developed the research with 53 students, future math teachers, from the 1st year of the Degree in Mathematics Teaching at Rovuma University. The aim was to identify the level of development of geometric thinking of future mathematics teachers. To this end, the van Hiele test was adapted. The results show that most future mathematics teachers identify classes of shapes based on properties, i.e. they are at level 2 of the van Hiele model. There is heterogeneity in the geometric thinking development of future mathematics teachers. Only 5 out of 53 respondents got all the questions in the test right. We concluded that respondents have weaknesses in mathematical knowledge inherent in quadrilaterals.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 14. Matemáticas superiores > Geometría (matemáticas superiores) 13. Matemáticas escolares > Geometría > _Otro (geometría) 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 25892 |
Depositado Por: | Monitor Funes 5 |
Depositado En: | 11 Ago 2022 20:31 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 11 Ago 2022 20:31 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento