Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Solving exponential situations and conceptualization

Sureda, Diana Patricia (2015). Solving exponential situations and conceptualization. Educação Matemática Pesquisa, 17(2), pp. 166-189 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

3111Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

Students have difficulty to use different representational systems. We use the Theory of Conceptual Fields in order to describe and analyze students’ responses to situations in various representational system: numerical, first order algebraic, graphic and verbal written. We conducted the study with 59 students (aged between 15-16 years old) of secondary school. From the analysis we show that students do not "translate" the results of a representational system to another. They can solve exponentially in a representational system (RS) but in a different exponential RS they solve it in a non-exponential way. This indicates that students construct operational invariants for each representational system. That is to say, they build and use different schemes for each one of them.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Gráfico
06. Aprendizaje > Cognición > Dificultades
10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Numérico
13. Matemáticas escolares > Álgebra > Funciones > Exponenciales
10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Simbólico
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:26008
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:14 Jul 2022 18:20
Fecha de Modificación Más Reciente:14 Jul 2022 18:20
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario