Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Design de problemas na formação inicial de professores para a (re)formulação e resolução com o uso de tecnologias digitais

Fischer, Fabiane; Oliveira, Claudia Lisete (2019). Design de problemas na formação inicial de professores para a (re)formulação e resolução com o uso de tecnologias digitais. UNIÓN. Revista Iberoamericana de Educación Matemática, 15(56), pp. 47-66 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

1198Kb

Resumen

This article presents the results of a qualitative research, in which the objective was to investigate, through the design of problems with the use of digital technologies, for their (re)formulation and resolution, what knowledge are produced by future teachers of Mathematics. In order to reach it, a semipresencial extension course was planned and offered, which had the participation of students of Degree in Mathematics. Among the activities proposed, the design of one of the working groups was highlighted,which contributed to the production of mathematical, methodological, technological and related knowledge to address issues of social relevance.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Planteamiento de problemas
03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software
03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Computadores
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:26030
Depositado Por:Monitor Funes 1
Depositado En:12 Oct 2022 13:28
Fecha de Modificación Más Reciente:12 Oct 2022 13:28
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario