Fischer, Fabiane; Oliveira, Claudia Lisete (2019). Design de problemas na formação inicial de professores para a (re)formulação e resolução com o uso de tecnologias digitais. UNIÓN. Revista Iberoamericana de Educación Matemática, 15(56), pp. 47-66 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 1198Kb |
Resumen
This article presents the results of a qualitative research, in which the objective was to investigate, through the design of problems with the use of digital technologies, for their (re)formulation and resolution, what knowledge are produced by future teachers of Mathematics. In order to reach it, a semipresencial extension course was planned and offered, which had the participation of students of Degree in Mathematics. Among the activities proposed, the design of one of the working groups was highlighted,which contributed to the production of mathematical, methodological, technological and related knowledge to address issues of social relevance.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Planteamiento de problemas 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Computadores |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 26030 |
Depositado Por: | Monitor Funes 1 |
Depositado En: | 12 Oct 2022 13:28 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 12 Oct 2022 13:28 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento