Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

A concept-based learning progression for rational numbers

Cayton-Hodges, Gabrielle; Arieli-Attali, Meirav (2014). A concept-based learning progression for rational numbers. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 4(3), pp. 104-117 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

430Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

Rational number understanding is viewed as fundamental and critical to developing future knowledge and skills, and is therefore essential for success in the 21st century world. This report describes a provisional learning progression for rational numbers, specifically as embodied in fractions and decimals, that was designed to be useful towards the development of formative assessment.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Evolución histórica de conceptos
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias
08. Evaluación > Funciones de la evaluación
13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números racionales
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:26165
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:04 Jul 2022 19:50
Fecha de Modificación Más Reciente:04 Jul 2022 19:50
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario