Godino, Juan D.; Batanero, Carmen; Cañadas, Gustavo; Contreras, José Miguel (2016). Linking inquiry and transmission in teaching and learning mathematics and experimental sciences. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 18(4), pp. 29-47 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 274Kb |
URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta
Resumen
Different theories assume that the learning of mathematics and sciences should be based on constructivist methods, where the students inquire about problem – situations and assign a facilitator role to the teacher. From a contrasting view, other theories advocate for giving a more central role to the teacher, which involves the explicit transmission of knowledge and the students’ active reception. In this paper, we reason that the optimization of learning requires adopting an intermediate position between these two extreme models, because of the complex dialectic between the students’ inquiry and the teacher’s transmission of knowledge. We base our position on a model with anthropological and semiotic assumptions about the nature of mathematical and scientific objects, as well as on the structure of human cognition.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Semiótica 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 07. Enseñanza > _Otro (enseñanza) 06. Aprendizaje > Otro (aprendizaje) 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 28324 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 17 Jun 2022 12:16 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 17 Jun 2022 12:16 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento