Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Linking inquiry and transmission in teaching and learning mathematics and experimental sciences

Godino, Juan D.; Batanero, Carmen; Cañadas, Gustavo; Contreras, José Miguel (2016). Linking inquiry and transmission in teaching and learning mathematics and experimental sciences. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 18(4), pp. 29-47 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

274Kb

URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta

Resumen

Different theories assume that the learning of mathematics and sciences should be based on constructivist methods, where the students inquire about problem – situations and assign a facilitator role to the teacher. From a contrasting view, other theories advocate for giving a more central role to the teacher, which involves the explicit transmission of knowledge and the students’ active reception. In this paper, we reason that the optimization of learning requires adopting an intermediate position between these two extreme models, because of the complex dialectic between the students’ inquiry and the teacher’s transmission of knowledge. We base our position on a model with anthropological and semiotic assumptions about the nature of mathematical and scientific objects, as well as on the structure of human cognition.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Semiótica
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
07. Enseñanza > _Otro (enseñanza)
06. Aprendizaje > Otro (aprendizaje)
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:28324
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:17 Jun 2022 12:16
Fecha de Modificación Más Reciente:17 Jun 2022 12:16
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario