Torisu, Edmilson Minoru; Araújo, Jussara de Loiola; Powell, Arthur B. (2018). Motives in mathematics investigative tasks as appropriations of social discourse in the light of activity theory. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 20(6), pp. 1119-1137 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 848Kb |
URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta
Resumen
Investigate the motives of students to participate in tasks proposed in mathematics classes can bring contributions to the understanding of what effectively leads them to get involved in classes and can also contribute to the area of Mathematics Education. The purpose of this article is to present a discussion about the motives of a group of four students from the ninth year of a public school in Belo Horizonte, Minas Gerais, Brazil, when involved in investigations in the mathematics classroom, using, for this, the lenses of Activity Theory. Data were collected through interviews. The qualitative analysis of the data showed that the reasons that lead them to participate in investigative tasks are related to these tasks, but not only. The social environment in which students are inserted may be as, or even more important for the emergence of motives.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Fuentes de información > Entrevistas 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Motivación Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 28470 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 16 Jun 2022 18:32 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 16 Jun 2022 18:32 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento