Robutti, Ornella (2009). Teacher’s semiotic games in mathematics laboratory. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 1(1), pp. 1-25 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 797Kb |
URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index
Resumen
The paper uses a semiotic lens to describe the teacher’s interventions in classroom discussions, with all the students or only o group of them. The frame is semiotic-cultural and considers teacher’s production within students’ productions, during the development of a mathematical activity. This frame uses the model of the semiotic bundle to describe the various semiotic contributions (by the teacher and the students) and allows focussing some important strategies, called semiotic games, used by the teacher to support students’ mathematics learning.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Tutorización 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Semiótica 05. Profesor > El papel del profesor 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 29622 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 07 Ago 2022 10:09 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 13 Feb 2023 12:32 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento