Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Teacher’s semiotic games in mathematics laboratory

Robutti, Ornella (2015). Teacher’s semiotic games in mathematics laboratory. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 1(1), pp. 1-25 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

797Kb

URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index

Resumen

The paper uses a semiotic lens to describe the teacher’s interventions in classroom discussions, with all the students or only o group of them. The frame is semiotic-cultural and considers teacher’s production within students’ productions, during the development of a mathematical activity. This frame uses the model of the semiotic bundle to describe the various semiotic contributions (by the teacher and the students) and allows focussing some important strategies, called semiotic games, used by the teacher to support students’ mathematics learning.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Tutorización
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Semiótica
05. Profesor > El papel del profesor
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:29622
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:07 Ago 2022 10:09
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Ago 2022 10:09
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario