Edwards, Laurie (2009). Gesture, conceptual integration and mathematical talk. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 1(1), pp. 1-14 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 504Kb |
URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index
Resumen
The research reported here focuses on an examination of the conceptual underpinnings of two areas of mathematical thought, fractions and proof. The analysis makes use of the theoretical framework of conceptual integration, and draws on the modality of spontaneous gesture as an important data source. The question of how gestures evoke meaning is addressed within the context of two studies, one involving prospective elementary school teachers discussing fractions, and the other involving doctoral students in mathematics talking about and carrying out proofs. In both situations, gestures and their accompanying language are analyzed in terms of conceptual mappings from more basic conceptual spaces.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > R-S > Significado 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números racionales 05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 29624 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 07 Ago 2022 10:18 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 13 Feb 2023 12:30 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento