Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Gesture, conceptual integration and mathematical talk

Edwards, Laurie (2015). Gesture, conceptual integration and mathematical talk. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 1(1), pp. 1-14 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

504Kb

URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index

Resumen

The research reported here focuses on an examination of the conceptual underpinnings of two areas of mathematical thought, fractions and proof. The analysis makes use of the theoretical framework of conceptual integration, and draws on the modality of spontaneous gesture as an important data source. The question of how gestures evoke meaning is addressed within the context of two studies, one involving prospective elementary school teachers discussing fractions, and the other involving doctoral students in mathematics talking about and carrying out proofs. In both situations, gestures and their accompanying language are analyzed in terms of conceptual mappings from more basic conceptual spaces.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > R-S > Significado
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números racionales
05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:29624
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:07 Ago 2022 10:18
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Ago 2022 10:18
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario