Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Promoting student reasoning through careful task design: a comparison of three studies

Mueller, Mary F.; Yankelewitz, Dina; Maher, Carolyn (2010). Promoting student reasoning through careful task design: a comparison of three studies. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 3(1), pp. 87-107 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

469Kb

URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index

Resumen

Researchers have found that students as young as elementary school can engage in mathematical reasoning. Specifically, particular tasks tend to encourage this reasoning. This paper provides insight into some general characteristics of tasks that may lead to arguments that represent varied forms of reasoning. In this paper we report on arguments built by diverse student groups, of different ages, that were used to justify their solutions to problems from the fraction and counting strands of longitudinal and cross-sectional studies. We compare the characteristics of the two tasks and suggest how the implementation of tasks such as these can help elicit varied student reasoning.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias
Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Estudio transversal
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Estudio longitudinales
13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números racionales
Nivel Educativo:Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:29639
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:07 Ago 2022 09:44
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2023 14:45
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario