Mueller, Mary F.; Yankelewitz, Dina; Maher, Carolyn (2010). Promoting student reasoning through careful task design: a comparison of three studies. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 3(1), pp. 87-107 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 469Kb |
URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index
Resumen
Researchers have found that students as young as elementary school can engage in mathematical reasoning. Specifically, particular tasks tend to encourage this reasoning. This paper provides insight into some general characteristics of tasks that may lead to arguments that represent varied forms of reasoning. In this paper we report on arguments built by diverse student groups, of different ages, that were used to justify their solutions to problems from the fraction and counting strands of longitudinal and cross-sectional studies. We compare the characteristics of the two tasks and suggest how the implementation of tasks such as these can help elicit varied student reasoning.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Estudio transversal 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Estudio longitudinales 13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números racionales |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 29639 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 07 Ago 2022 09:44 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Jul 2023 14:45 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento