Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The Influence of NeoTrie VR’s Immersive Virtual Reality on the Teaching and Learning of Geometry

Rodríguez, José Luis; Romero, Isabel; Codina, Antonio (2021). The Influence of NeoTrie VR’s Immersive Virtual Reality on the Teaching and Learning of Geometry. Mathematics, 9(2411), pp. 2-22 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

814Kb

URL Oficial: https://doi.org/10.3390/math9192411

Resumen

The use of dynamic, three-dimensional software with virtual reality offers new possibilities for the teaching and learning of geometry. We explore the effects of introducing the immersive virtual reality software NeoTrie VR in real classes. Within a Design Research framework, we present qualitative observational data to report how the collaboration among a software development company, university researchers, and schools produces improvements in the design and updating of the software; the geometrical content, representations, and mathematical activity that students have access to as well as the way teachers conceive and manage the teaching of geometry.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:14. Matemáticas superiores > Geometría (matemáticas superiores)
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización
03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión
13. Matemáticas escolares > Geometría > Geometría en tres dimensiones
03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Computadores
Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Visualización
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:30620
Depositado Por:Antonio Codina
Depositado En:06 Jul 2022 06:38
Fecha de Modificación Más Reciente:06 Jul 2022 06:38
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario