Rodríguez, José Luis; Romero, Isabel; Codina, Antonio (2021). The Influence of NeoTrie VR’s Immersive Virtual Reality on the Teaching and Learning of Geometry. Mathematics, 9(2411), pp. 2-22 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 814Kb |
URL Oficial: https://doi.org/10.3390/math9192411
Resumen
The use of dynamic, three-dimensional software with virtual reality offers new possibilities for the teaching and learning of geometry. We explore the effects of introducing the immersive virtual reality software NeoTrie VR in real classes. Within a Design Research framework, we present qualitative observational data to report how the collaboration among a software development company, university researchers, and schools produces improvements in the design and updating of the software; the geometrical content, representations, and mathematical activity that students have access to as well as the way teachers conceive and manage the teaching of geometry.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 14. Matemáticas superiores > Geometría (matemáticas superiores) 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión 13. Matemáticas escolares > Geometría > Geometría en tres dimensiones 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Computadores Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Visualización |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 30620 |
Depositado Por: | Antonio Codina |
Depositado En: | 06 Jul 2022 06:38 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 06 Jul 2022 06:38 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento