Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Ethnomodeling as a pedagogical tool for the ethnomathematics program

Rosa, Milton; Orey, Daniel (2010). Ethnomodeling as a pedagogical tool for the ethnomathematics program. Revista Latinoamericana de Etnomatemática: Perspectivas Socioculturales de la Educación Matemática, 3(2), pp. 14-23 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

299Kb

URL Oficial: http://www.revista.etnomatematica.org/index.php/RL...

Resumen

Mathematics used outside of the school may be considered as a process of ethnomodeling rather than a mere process of manipulation of numbers and procedures. The application of ethnomathematical techniques and the tools of modeling allow us to see a different reality and give us insight into mathematics done in a holistic way. In this perspective, the pedagogical approach that connects the cultural aspects of mathematics with its academic aspects is denominated ethnomodeling, which is a process of translation and elaboration of problems and questions taken from systems that are part of the students’ reality.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática
10. Otras nociones de Educación Matemática > Enfoques de las matemáticas escolares > Funcional
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Formación Profesional
Código ID:3072
Depositado Por:Nury Bulla
Depositado En:24 Ago 2014 16:22
Fecha de Modificación Más Reciente:24 Ago 2014 16:22
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario