Rosa, Milton; Orey, Daniel (2010). Ethnomodeling as a pedagogical tool for the ethnomathematics program. Revista Latinoamericana de Etnomatemática: Perspectivas Socioculturales de la Educación Matemática, 3(2), pp. 14-23 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 299Kb |
URL Oficial: http://www.revista.etnomatematica.org/index.php/RL...
Resumen
Mathematics used outside of the school may be considered as a process of ethnomodeling rather than a mere process of manipulation of numbers and procedures. The application of ethnomathematical techniques and the tools of modeling allow us to see a different reality and give us insight into mathematics done in a holistic way. In this perspective, the pedagogical approach that connects the cultural aspects of mathematics with its academic aspects is denominated ethnomodeling, which is a process of translation and elaboration of problems and questions taken from systems that are part of the students’ reality.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática 10. Otras nociones de Educación Matemática > Enfoques de las matemáticas escolares > Funcional |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario Formación Profesional |
Código ID: | 3072 |
Depositado Por: | Nury Bulla |
Depositado En: | 24 Ago 2014 16:22 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 24 Ago 2014 16:22 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento