Booß-Bavnbek, Bernhelm (2014). On the difficulties of acquiring mathematical experience: case rural education. EM TEIA - Revista de Educação Matemática e Tecnológica Iberoamericana, 5(1), pp. 1-24 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 569Kb |
URL Oficial: https://periodicos.ufpe.br/revistas/emteia/index
Resumen
Based on a variety of philosophical approaches and my own work for decades in pure and applied mathematics teaching and research, I explain my viewupon the basic difficulties of acquiring the “Mathematical Experience” in the sense of Davis and Hersh (1981) and submit a list of claims how these difficulties can and should be confronted.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 04. Alumno > Diversidad > Urbano-rural 06. Aprendizaje > Cognición > Dificultades 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipo de investigación > Teórica |
Nivel Educativo: | _Ningún nivel educativo |
Código ID: | 31946 |
Depositado Por: | Monitor Funes 1 |
Depositado En: | 29 May 2023 11:39 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 29 May 2023 11:39 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento