Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

On the difficulties of acquiring mathematical experience: case rural education

Booß-Bavnbek, Bernhelm (2014). On the difficulties of acquiring mathematical experience: case rural education. EM TEIA - Revista de Educação Matemática e Tecnológica Iberoamericana, 5(1), pp. 1-24 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

569Kb

URL Oficial: https://periodicos.ufpe.br/revistas/emteia/index

Resumen

Based on a variety of philosophical approaches and my own work for decades in pure and applied mathematics teaching and research, I explain my viewupon the basic difficulties of acquiring the “Mathematical Experience” in the sense of Davis and Hersh (1981) and submit a list of claims how these difficulties can and should be confronted.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:04. Alumno > Diversidad > Urbano-rural
06. Aprendizaje > Cognición > Dificultades
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipo de investigación > Teórica
Nivel Educativo:_Ningún nivel educativo
Código ID:31946
Depositado Por:Monitor Funes 1
Depositado En:29 May 2023 11:39
Fecha de Modificación Más Reciente:29 May 2023 11:39
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario