Rico, Luis; Castro, Encarnación (1994). Difficulties and errors in number reasoning development. En Malara, N.; Rico, L. (Eds.), Proceedings of the first Italian-Spanish research symposium in mathematics education (pp. 123-130). Modena: Univerista di Modena.
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 44Kb |
Resumen
The detailed study of difficulties and errors in young learner comprehension is a relevant and productive research field in Mathematics Education. Studies in the field are numerous although somewhat too varied. The present paper is suggesting methodological perspectives and principles applying to the field of research; we also show an example with school work. The use of figurate numbers as a representation system gives richer conceptual values, boosts visual reasoning and facilitates learner understanding.
Tipo de Registro: | Contribución a Actas de Congreso |
---|---|
Términos Temporales (Editor): | Pensamiento numérico, Currículo, Dificultades, Errores, Razonamiento numérico |
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Cognición > Errores 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático 13. Matemáticas escolares > Números 06. Aprendizaje > Cognición > Dificultades |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 474 |
Depositado Por: | Usuario Inválido |
Depositado En: | 29 Nov 2009 02:40 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Feb 2023 17:34 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento