Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Difficulties and errors in number reasoning development

Rico, Luis; Castro, Encarnación (1994). Difficulties and errors in number reasoning development. En Malara, N.; Rico, L. (Eds.), Proceedings of the first Italian-Spanish research symposium in mathematics education (pp. 123-130). Modena: Univerista di Modena.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

44Kb

Resumen

The detailed study of difficulties and errors in young learner comprehension is a relevant and productive research field in Mathematics Education. Studies in the field are numerous although somewhat too varied. The present paper is suggesting methodological perspectives and principles applying to the field of research; we also show an example with school work. The use of figurate numbers as a representation system gives richer conceptual values, boosts visual reasoning and facilitates learner understanding.

Tipo de Registro:Contribución a Actas de Congreso
Términos Temporales (Editor):Pensamiento numérico, Currículo, Dificultades, Errores, Razonamiento numérico
Términos clave:06. Aprendizaje > Cognición > Errores
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático
13. Matemáticas escolares > Números
06. Aprendizaje > Cognición > Dificultades
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:474
Depositado Por:Usuario Inválido
Depositado En:29 Nov 2009 02:40
Fecha de Modificación Más Reciente:15 Sep 2023 11:27
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario