Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The conjecturing process: perspectives in theory and implications in practice

Cañadas, María C.; Deulofeu, Jordi; Figueiras, Lourdes; Reid, David; Yevdokimov, O. (2007). The conjecturing process: perspectives in theory and implications in practice. Journal of Teaching and Learning, 5(1), pp. 55-72 .

[img]PDF
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

133Kb

Resumen

In this paper we analyze different types and stages of the conjecturing process. A classification of conjectures is discussed. A variety of problems that could lead to conjectures are considered from the didactical point of view. Results from a number of research studies are used to identify and investigate a number of questions related to the theoretical background of conjecturing as well as practical implications in the learning process.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Tipos de problemas
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Formulación de conjeturas
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:690
Depositado Por:M. C. Cañadas
Depositado En:26 Sep 2010 05:01
Fecha de Modificación Más Reciente:12 May 2015 10:50
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario