Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Construction and modification of the autonomy of school mathematical knowledge in Portugal

Matos, José Manuel (2016). Construction and modification of the autonomy of school mathematical knowledge in Portugal. PNA, 10(2), pp. 97-112 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

321Kb

Resumen

During the second half of the nineteenth century and early twentieth century the discipline of secondary mathematics was gradually built in Portugal and certified teachers, textbooks, programs, special teaching techniques emerge. This consolidation process ends with the emergency of school subjects that develop some kind of autonomy as Chervel puts it. This article discusses how the school discipline of mathematics in secondary education in Portugal was set. This process is inseparable from teacher training and so we will observe professional legitimation processes paying special attention to ways in which autonomy has been building and modifying over time.

Tipo de Registro:Artículo
Términos Temporales (Editor):Conocimiento especializadoProfesor de matemáticas
Términos clave:01. Sistema educativo > Legislación educativa
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural
Nivel Educativo:Educación Infantil (0-6 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:8340
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:11 Ene 2016 10:43
Fecha de Modificación Más Reciente:13 Ene 2016 15:50
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario